Πολιτική κίνηση Κηφισιάς-Εκάλης-Νέας Ερυθραίας

Sunday, 14 October 2012

Ανοιχτή επιστολή των Οικολόγων-Πρασίνων προς τον Υπουργό Υγείας και τον Πρόεδρο του ΕΟΠYΥ: Λύνουν το πρόβλημα του ΕΟΠYΥ οι ιδιωτικές τηλεφωνικές γραμμές για ιατρικά ραντεβού;

Παρασκευή, 31 Αύγ. 2012, 14:49   Κ/ε Υπουργέ Υγείας και κε Πρόεδρε του ΕΟΠYΥ, Ως Θεματική Ομάδα Υγείας των Οικολόγων-Πράσινων θα θέλαμε να μας παράσχετε τις διευκρινίσεις σας στα ακόλουθα ερωτήματα. Θα ήταν χρήσιμο πιστεύουμε να μας απαντήσετε δημόσια, ελπίζοντας αυτό να αποτελέσει ένα έναυσμα για έναν γόνιμο δημόσιο διάλογο σε σχέση με τα πολλά ερωτηματικά που έχει προκαλέσει στους ασφαλισμένους του ΕΟΠYΥ η πρόσφατη και πολυδιαφημισμένη λειτουργία των τηλεφωνικών γραμμών για ιατρικά ραντεβού. 1. Τι σκοπεύετε να πράξετε για την επίλυση των πολλών και σοβαρών εκκρεμοτήτων που υπάρχουν όσον αφορά τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠYΥ ιδιώτες ιατρούς; Ενδεικτικά αναφέρουμε: α) τις πολύμηνες και χρονίζουσες οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων προς τους συμβεβλημένους ιατρούς, β) την συνεχιζόμενη κωλυσιεργία όσον αφορά την υπογραφή συμβάσεων του ΕΟΠYΥ με τους ιδιώτες ιατρούς (μετά από έλεγχο της νομιμότητας και καταλληλότητας τους, όπως πράττουν τα οργανωμένα κράτη που προασπίζουν την δημόσια υγεία), γ) τον έλεγχο της νομιμότητας της χρεώσεων που επιβάλλουν κάποιοι ιατροί σε ασθενείς που υποτίθεται ότι υπερβαίνουν τον αριθμό των διακοσίων ασθενών (για τους οποίους πληρώνονται από τον ΕΟΠYΥ) και δ) τον έλεγχο της περιττής παραπεμπτικογραφίας και υπερσυνταγογράγησης που παρατηρείται από ορισμένους εξ αυτων; 2. Πιστεύετε ότι η έναρξη λειτουργίας των συγκεκριμένων επί πληρωμή τηλεφωνικών γραμμών (υπό την εκμετάλλευση ιδιωτικών εταιρειών) αποτελεί πιο άμεση προτεραιότητα από την ρύθμιση των πολλών και σημαντικών ανωτέρω προβλημάτων; 3. Εφόσον η πολιτική ηγεσία διακηρύσσει με κάθε ευκαιρία τον πλεονασμό του διοικητικού προσωπικού στο δημόσιο, γιατί δεν αξιοποιεί το συγκεκριμένο προσωπικό για την τηλεφωνική εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, αντί να αναθέτει και αυτό το έργο σε ιδιωτικές εταιρείες; 4. Εφόσον θεωρείτε απαραίτητο να χρεώνονται οι ασφαλισμένοι προκειμένου να κλείσουν ένα ιατρικό ραντεβού, θα μπορούσατε να μας γνωρίσετε τι ποσοστό από αυτές τις χρεώσεις καταλήγει στις ιδιωτικές εταιρείες και στον ΕΟΠYΥ αντίστοιχα; 5. Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι τα Κέντρα του ΕΟΠYΥ (πρώην ιατρεία του ΙΚΑ) θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες που προκύπτουν από τον διπλασιασμό των ασφαλισμένων που εξυπηρετούν (εφόσον στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ προστέθηκαν εκείνοι του Δημοσίου, ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ, ΟΓΑ, κλπ.); Η Θεματική Ομάδα Υγείας Οικολόγων Πράσινων Ανοιχτή επιστολή των Οικολόγων-Πρασίνων προς τον Υπουργό Υγείας και τον Πρόεδρο του ΕΟΠYΥ: Λύνουν το πρόβλημα του ΕΟΠYΥ οι ιδιωτικές τηλεφωνικές γραμμές για ιατρικά ραντεβού; Παρασκευή, 31 Αύγ. 2012, 14:49   Κ/ε Υπουργέ Υγείας και κε Πρόεδρε του ΕΟΠYΥ, Ως Θεματική Ομάδα Υγείας των Οικολόγων-Πράσινων θα θέλαμε να μας παράσχετε τις διευκρινίσεις σας στα ακόλουθα ερωτήματα. Θα ήταν χρήσιμο πιστεύουμε να μας απαντήσετε δημόσια, ελπίζοντας αυτό να αποτελέσει ένα έναυσμα για έναν γόνιμο δημόσιο διάλογο σε σχέση με τα πολλά ερωτηματικά που έχει προκαλέσει στους ασφαλισμένους του ΕΟΠYΥ η πρόσφατη και πολυδιαφημισμένη λειτουργία των τηλεφωνικών γραμμών για ιατρικά ραντεβού. 1. Τι σκοπεύετε να πράξετε για την επίλυση των πολλών και σοβαρών εκκρεμοτήτων που υπάρχουν όσον αφορά τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠYΥ ιδιώτες ιατρούς; Ενδεικτικά αναφέρουμε: α) τις πολύμηνες και χρονίζουσες οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων προς τους συμβεβλημένους ιατρούς, β) την συνεχιζόμενη κωλυσιεργία όσον αφορά την υπογραφή συμβάσεων του ΕΟΠYΥ με τους ιδιώτες ιατρούς (μετά από έλεγχο της νομιμότητας και καταλληλότητας τους, όπως πράττουν τα οργανωμένα κράτη που προασπίζουν την δημόσια υγεία), γ) τον έλεγχο της νομιμότητας της χρεώσεων που επιβάλλουν κάποιοι ιατροί σε ασθενείς που υποτίθεται ότι υπερβαίνουν τον αριθμό των διακοσίων ασθενών (για τους οποίους πληρώνονται από τον ΕΟΠYΥ) και δ) τον έλεγχο της περιττής παραπεμπτικογραφίας και υπερσυνταγογράγησης που παρατηρείται από ορισμένους εξ αυτων; 2. Πιστεύετε ότι η έναρξη λειτουργίας των συγκεκριμένων επί πληρωμή τηλεφωνικών γραμμών (υπό την εκμετάλλευση ιδιωτικών εταιρειών) αποτελεί πιο άμεση προτεραιότητα από την ρύθμιση των πολλών και σημαντικών ανωτέρω προβλημάτων; 3. Εφόσον η πολιτική ηγεσία διακηρύσσει με κάθε ευκαιρία τον πλεονασμό του διοικητικού προσωπικού στο δημόσιο, γιατί δεν αξιοποιεί το συγκεκριμένο προσωπικό για την τηλεφωνική εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, αντί να αναθέτει και αυτό το έργο σε ιδιωτικές εταιρείες; 4. Εφόσον θεωρείτε απαραίτητο να χρεώνονται οι ασφαλισμένοι προκειμένου να κλείσουν ένα ιατρικό ραντεβού, θα μπορούσατε να μας γνωρίσετε τι ποσοστό από αυτές τις χρεώσεις καταλήγει στις ιδιωτικές εταιρείες και στον ΕΟΠYΥ αντίστοιχα; 5. Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι τα Κέντρα του ΕΟΠYΥ (πρώην ιατρεία του ΙΚΑ) θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες που προκύπτουν από τον διπλασιασμό των ασφαλισμένων που εξυπηρετούν (εφόσον στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ προστέθηκαν εκείνοι του Δημοσίου, ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ, ΟΓΑ, κλπ.);

Η Θεματική Ομάδα Υγείας Οικολόγων Πράσινων

 

1 comment:

  1. Το πλέον κραυγαλέο είναι ότι οι πολίτες χρεώνονται για να κλείσουν ραντεβου με ένα γιατρό και σε γενικές γραμμές ανήκουν στα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα.

    ReplyDelete